Få inspiration til at lave bedre indhold på Facebook

Sidder ud også og bøvler med at få lavet opslag på virksomhedens Facebook-profil? Og har du nogle gange svært ved at gennemskue, hvorfor nogle opslag klarer sig super god, og andre slet, slet ikke slår igennem?

Så kom til Erhvervsrådets næste netværksmøde den 16. november, hvor temaet netop er “Lav indhold til Facebook, der kommer ud over rampen“.

Vi har inviteret Sofie Janerka fra Soja Media i Faaborg til at komme og lave en workshop, hvor vi både får input og inspiration, og bliver sat til at at udveksle erfaringer og idéer med hinanden.

Workshop, hvor du bliver sat til at få idéer undervejs

“Jeg gør meget ud af, at mit oplæg skal være engagerende – og give mening for dig som deltager på det niveau, du er på. Så jeg bruger både spørgsmål, sætter jer til at diskutere med hinanden og gør meget ud af at finde lokale og gode eksempler. For det hjælper jo ikke, at man som enkeltmandsvirksomhed sammenligner sig med dem, der har en markedsføringsstab på 10 mand til at lave lækkert indhold. Her fokuserer vi på det du kan lave i din hverdag – og gerne fra din telefon”, siger hun.

det hjælper jo ikke, at man som enkeltmandsvirksomhed sammenligner sig med dem, der har en markedsføringsstab på 10 mand til at lave lækkert indhold. Her fokuserer vi på det du kan lave i din hverdag

Sofie Janerka

 

DU ER I MÅLGRUPPEN, HVIS…

  • Du har din egen virksomhedsside på Facebook
  • Du vil bruge Facebook til at skabe kontakt til nuværende og potentielle kunder, så de er helt klar over, hvad du og din virksomhed står for – og vælger at handle hos dig
  • Du ønsker inspiration til, hvordan du laver de gode opslag på Facebook
  • Vil vide mere om, hvad der virker og måske mest vigtigt, hvad der ikke virker på Facebook
  • Vil vide, hvordan du kan planlægge dine opslag, så du ikke behøver ”finde på” hele tiden

 

FORMÅL MED TEMAET: Lav indhold til Facebook, som når ud over rampen

Mange af vores medlemsvirksomheder har en Facebookside, for det skal man jo have i dag. Men vi oplever også, at mange er tøvende eller famlende i, hvordan de bruger den bedst muligt, og endnu mere, hvordan den kan blive et aktiv for virksomheden.

Derfor er målet med netværksaftenen, at Sofie Janerka, Soja Media, giver os inspiration til at få lavet bedre indhold. Fordi godt indhold (som passer til målgruppen) er fuldstændig afgørende for succes på Facebook.


UDBYTTE VED AT DELTAGE PÅ DENNE WORKSHOP:

  • Du får mere viden om, hvordan Facebook virker, og hvad vi brugere gerne vil have
  • Du bliver motiveret til at komme i gang med at producere nye typer indhold til din Facebookside
  • Du får tips til, hvordan du kan planlægge dine opslag, så du kan forberede mange på én gang
  • Du får mulighed for at sparre med andre lokale virksomheder om, hvad der virker for jer. Netværk på de sociale medier er mindst lige så vigtigt som i den virkelige verden.